Folkogfag
30.10.2025
30.10.2025

Espen Jørgensen har begynt i Citrus Analytics

Dette er en kommentar skrevet av
Ole Petter Nyhaug
Kreativ leder/forretningsutvikler
Dette er en analyse skrevet av
Ole Petter Nyhaug
Kreativ leder/forretningsutvikler
Espen Jørgensen blir ansvarlig for kunde- og forretningsutvikling i Opinions datterselskap Citrus Analytics.

Foto: f.v Ole Petter Nyhaug og Espen Jørgensen.

I oktober ønsket vi Espen Jørgensen velkommen som ansvarlig for kunde- og forretningsutvikling i Citrus Analytics, vårt heleide datterselskap for utvikling av AI- og maskinlæringsdrevne analyseverktøy.

Sammen med Citrus-leder Ole Petter Nyhaug, Citrus-teamet og Opinion skal han levere datadrevet kundeinnsikt som hjelper kunder i og utenfor Norge med å forenkle og tilgjengeliggjøre avanserte analyser, og måle effekten av markedsføring og strategiske beslutninger.

 

Espen har over 25 års erfaring innen markedsføring, rådgivning og tech/data. Espen har hatt merkevareansvar for internasjonale merkevarer som Coca-Cola, Pepsi Max og C More. Han har bygget solid kompetanse innen blant annet dagligvare/FMCG, media, reiseliv og mobilitet. Nå ser han frem til å hjelpe selskaper med å skape gull av sine data gjennom nye, effektive løsninger fra Citrus Analytics.

- Jeg er gleder meg til å bruke erfaringen og kunnskapen min i Citrus til å skape nye, unike løsninger og få frem datadreven innsikt sammen med ledende kunder i inn- og utland, sier Espen.

Ole Petter Nyhaug gleder seg over å ha fått Espen med på laget i Citrus.

-Espen har den driven og energien vi trenger for å følge opp interessen vi opplever hos kunder. Vi har jobbet sammen på prosjekter tidligere, og jeg vet han er 100 prosent kundens mann, og en garantist for at vi tilbyr løsninger på kundenes behov, ikke bare software, sier Ole Petter.