Folkogfag
30.10.2025
30.10.2025

Espen Jørgensen har begynt i Citrus Analytics

Dette er en kommentar skrevet av
Ole Petter Nyhaug
Kreativ leder/forretningsutvikler
Dette er en analyse skrevet av
Ole Petter Nyhaug
Kreativ leder/forretningsutvikler
Espen Jørgensen blir ansvarlig for kunde- og forretningsutvikling i Opinions datterselskap Citrus Analytics.

Foto: f.v Ole Petter Nyhaug og Espen Jørgensen.

I oktober ønsket vi Espen Jørgensen velkommen som ansvarlig for kunde- og forretningsutvikling i Citrus Analytics, vårt heleide datterselskap for utvikling av AI- og maskinlæringsdrevne analyseverktøy.

Sammen med Citrus-leder Ole Petter Nyhaug, Citrus-teamet og Opinion skal han levere datadrevet kundeinnsikt som hjelper kunder i og utenfor Norge med å effektivisere avanserte analyser, og måle effekten av markedsføring og strategiske beslutninger.

 

Espen har over 25 års erfaring innen markedsføring, rådgivning og tech/data. Espen har hatt merkevareansvar for internasjonale merkevarer som Coca-Cola, Pepsi Max og C More. Han har bygget solid kompetanse innen blant annet dagligvare/FMCG, media, reiseliv og mobilitet. Nå ser han frem til å hjelpe selskaper med å skape gull av sine data gjennom nye, effektive løsninger fra Citrus Analytics.

- Jeg er gleder meg til å bruke erfaringen og kunnskapen min i Citrus til å skape nye, unike løsninger og få frem datadreven innsikt sammen med ledende kunder i inn- og utland, sier Espen.

Ole Petter Nyhaug gleder seg over å ha fått Espen med på laget i Citrus.

-Espen har den driven og energien vi trenger for å følge opp interessen vi opplever hos kunder. Vi har jobbet sammen på prosjekter tidligere, og jeg vet han er 100% kundens mann, og en garantist for at vi tilbyr løsninger på kundenes behov, ikke bare software, sier Ole Petter.